بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و بزرگ مردانی که دل هایی بزرگ و دریایی داشتند

بزرگداشت هفتهٔ دفاع مقدس در هفتهٔ اول مهر هر سال یادآور ایثار و فداکاریِ بزرگ مردانی است که در سی و چند سال پیش خالصانه از همه چیز خود گذشتند و برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان مایه گذاشتند. بزرگ مردانی که هرچند از لحاظ سن و جُثه کوچک بودند؛ اما دل هایی بزرگ و دریایی داشتند. جوان های کم سن و سال در آن روزهای پر از خاطره، کاری کردند کارستان. در آن زمان ایثار، شجاعت و فداکاری این فرزندان پاک ایران زمین دنیا را به تعجب واداشت. کار به جایی رسید که حتی دشمنان هم دست به دندان ماندند و مردانگی شان را ستودند.

  برای جوانان امروزی  عرض مینمایم که  در آن روزهای پر از خاطره پدران و اسلاف شما درس و بحث و کتاب و دفتر و دانشگاه را کنار گذاشتند و بدون اینکه فکر کنند چه آینده ای در انتظارشان است به جبهه رفتند. فکر نکنید در آن زمان پدر و مادرها از سر جان بچه هایشان سیر بودند و آنها را عمداً به استقبال توپ و تانک می فرستادند. این یک اصل کلی است که هیچ پدر و مادری در دنیا آرزوی مرگ فرزندش را ندارد. آن زمان هم رزمنده ها با زحمت زیاد والدین شان را راضی می کردند تا اجازه دهند به جبهه بروند. اکثر پدر و مادرها با اشک چشم فرزندان شان را موقع رفتن به جبهه بدرقه می کردند. دفاع مقدس ما یک استثناء بود که والدین فرزندان شان را به سفری می فرستادند که امکان برگشتن از آن سفر کم بود. آن زمان وحدت بود و یکدلی و جنگ ما با دشمن یک جنگ ایدئولوژیک بود. رزمندگان ما قبل از اینکه برای خاک بجنگند برای دفاع از ایدئولوژی می جنگیدند. همه تلاش می کردند هرچه زودتر صدام و بعثی ها را از خاک کشورمان بیرون کنند. به نوعی دین ما هدف دشمنان قرار گرفته بود.

جوانان آن زمان شهادت را "شیرین تر از عسل" می دانستند. برای آنها واژهٔ مرگ مفهومی نداشت. بیشترشان در آن سنگرهای خاکی حسابی دامن خدا را می چسبیدند و برای یافتن گنج شهادت به حضرت دوست التماس می کردند. آنها در خط مقدم و در شب عملیات خود را در چند قدمی بهشت می دیدند. بر این باورم سجده های طولانی بچه ها در سنگرهای تاریکی که فقط چند متر با دشمن فاصله داشت، ملائکهٔ خدا را هم به تعجب واداشته بود. آن ها در شب های عملیات آبروی یک ملت را بر دوش می کشیدند و گاهی تا 48 ساعت خواب را بر چشمانشان حرام می کردند.

 این مقدمهٔ نسبتاً طولانی را گفتم که ببینیم وظیفهٔ مردم و مسئولین ما در زمان کنونی نسبت به قهرمانان، بازماندگان و به عبارتی کهنه سربازان جنگ چیست. اگر خودم جانباز نبودم راحت تر می توانستم حق مطلب را ادا کنم؛اما چه کنم که بعضی وقتها دل آدم به درد می آید. البته من به عنوان یک جانباز خودم را طلب کار مردم نمی بینم؛ اما کم توجهی به قشر ایثارگر در جامعه را متوجه مسئولین و مخصوصاً آنهایی که مدعی کار فرهنگی هستند، می دانم.

   هفتهٔ دفاع مقدس  گذشت. خوب دقت کنید، گزارشگران رسانهٔ ملی برای خالی نبودن عریضه دوربین های شان را بر می دارند و به آسایشگاه های جانبازان می روند. درست است که یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه همین جانبازانی هستند که در آسایشگاهها اسیر تخت و ویلچرند؛ اما چرا گزارشگران محترم همیشه راحت ترین راه را برای تهیهٔ گزارش انتخاب می کنند؟ مسئولین صدا و سیما پاسخ دهند در هر ماه چند جانباز موفق را که به مدارج عالی رسیده و در حال ارائهٔ خدمت به جامعه اند  را معرفی می کنند؟ در طول یک سال چقدر؟

  واقعاً مسئولین فرهنگی ما بعد از بیست و چند سالی که از پایان جنگ می گذرد تا چه اندازه توانسته اند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تأثیرگذاری آن در نسل نو همت و تلاش کنند و این فرهنگ ناب را گسترش دهند؟ اصلاً آیا همت و تلاشی وجود دارد؟ در سال های اخیر چند فیلم تأثیر گذار در مورد دفاع مقدس ساخته شده است؟ آیا کتاب های دفاع مقدس در بطن خانه ها، دبیرستان ها و دانشگاه های ما جایگاهی پیدا کرده است؟ چند درصد از هدایایی که مسئولین برای تشویق کارکنانشان می خرند، کتاب های دفاع مقدس است؟ مردم ما و مخصوصاً نسل جوان و نوجوان ما چگونه باید با فرهنگ ایثار و جانبازی آشنا شوند؟

 بیاییم در ایامی مثل هفتهٔ دفاع مقدس  و مناسبت های دیگر از شهدایی که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای ماندگاری دین و مملکت از همه چیز خود گذشتند، بیشتر بیاندیشیم. بیاییم در این ایام به کسانی که سی سال است سلامتی شان را تقدیم کرده اند و روی تخت ها افتاده یا ویلچرنشین شده اند، بیاندیشیم. بیاییم به والدین شهدا بیندیشیم که به سن پیری رسیده اند و هر سال با سفر به دیار باقی برکت را هم با خودشان می برند. بیاییم...


نظرات 7 + ارسال نظر

سلام علیکم
ممنون از حضور گرم و لطف و بزرگواری شما استاد بزرگوار. ان شاءالله حاجت روا باشید .
شهادت و بهشت زهرایی نصیب تون
التماس دعای فرج و شهادت

سلام و سپاس متقابل و نجام وظیفه است و رضای خدا

علی شنبه 18 مهر 1394 ساعت 01:10 http://khoshfekr.blogsky.com

با سلام و درود. ممنونم که سر می زنید و مطالب ارزشمندی برایمان هدیه میگذارید. التماس دعا و خدا قوت.

سلام و عرض ادب صبحگاهی بزرگوار ارزشمند انجام وظیفه است و در پناه حق

سلام عزیز: غروب جمعه و شب شنبه چقدر دلگیره، جمعه دیگری رفت باز آقا نیامد...

اللهم عجل لولیک الفرج -- سلام و عرض ادب استاد بزرگوار و معلم اخلاق و اسوه ایثار

عزیزی دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 17:44 http://diarebehesht.mihanblog.com

سلام،ازمحبت شما بسیارسپاسگزارم سربلندباشید.

سلام و التماس دعا و در پناه حق

عزیزی دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 11:23 http://diarebehesht.mihanblog.com

سلام ببخشیددیرشد،بنده هم این مصیبت بزرگ راتسلیت عرض میکنم وبرای بازماندگان صبرآرزومندم ازحضورشما متشکرم.درضمن شمارولینک کردم عزتمندباشید[گل][گل][گل]

سلام و سپاس و عرض تسلیت متقابل . موفق باشید

شیدا(فَرمِه) دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 07:37 http://shadeofparadise.blogfa.com

#●•یا قاضی الحاجات•●#

#●•سلام بر مهر اندیش•●#

#●•به امروز خوش اومدید•●#

#●•پیامبر محمد صل الله علیه و آله هرگاه لب به سخن میگشود..
#●•با لبخند همراه بود..."مکارم الاخلاق"

#●•چو گل هرجا که، لبخند آفرینی
#●•به هر سو رو کنی لبخند بینی

#●•چه اشکت هم نفس باشد،چه لبخند
#●•ز عمرت لحظه لحظه می ربایند

#●•گذشتِ لحظه را آسان نگیری
#●•چو پایان یافت پایان می پذیری

#●•مشو در پیچ و تابِ رنج و غم گُم
#●•به هر حالت تبسم کن، تبسم !

#●•برای همه دعا میکنم و البته خودم که همواره آنچنانی زندگی کنیم
#●•که خداوند به زندگی ما و خود ما،لبخندی از رضایت بزند.ان شاالله

#●•سایه بهشت •●#

سلام و سپاس از حضورتان و درج مطبی ارزشمند و قابل بهره مندی در پناه حق

چشمسبز دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 06:44 http://chashmsabz.mihanblog.com

[سلام ]
شد منا کشتارگاه زائران کوی دوست
مرگ بر ال سعود کشتن مظلوم خوی اوست
"رذالت وهابیت نماد تفکر الحادی اوست که باخباثت نمود میکند"

سلام و سپاس از حضورتان و در پناه حق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.