بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

"جنگنده‌های نهاجا" در آسمان "دمشق"؟!

"جنگنده‌های نهاجا" در آسمان "دمشق"؟!

منابع رسانه‌ای وابسته به تروریست‌ها در سوریه ادعایی را مطرح کردند که قابل تامل است.


به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات سوریه وارد مرحله جدیدی شده و تروریست‌ها به تدریج از مواضع در جبهه‌های مختلف از جمله جبهه شمالی و جنوبی خود عقب‌نشینی می‌کنند.

 تروریست‌های تکفیری در جبهه‌های مختلف همچون "حما"، "ادلب"، "حلب"، "لاذقیه" و "قنیطره" متحمل شکست‌های سنگینی شدند تلاش می‌کنند از طریق حامیان بین‌المللی خود جنگ روانی ضد جمهوری اسلامی و محور مقاومت به راه بیاندازند.


**بازخوانی یک ادعا

بر اساس یک گزارش که اخیرا به نقل از منابع رسانه‌ای وابسته به تروریستها در فضای مجازی منتشر شده، آمده است:"در جریان سفر وزیرخارجه عمان به سوریه جنگنده‌های ایرانی هواپیمای حامل وی را تا دمشق همراهی کردند".



سایت خبری «اخبار الیمن» ادعا کرد: «در سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به سوریه، جنگنده های ایرانی هواپیمای حامل بن علوی را تا دمشق همراهی کرده بودند.  بر پایه این گزارش؛ موفقیت آمیز بودن سفر یوسف بن علوی به دمشق که با مشورت ایران و روسیه انجام شده بود، باعث شد تا گام های مهمی برای حل بحران سوریه با مشارکت دیگر کشورها صورت گیرد

نکته اولی که مطرح می‌شود این است هر کشوری یک نیروی هوایی بر اساس استعدادها و تجهیزات خود دارد و سوریه هم از این قاعده مستثنی نیست؛ ضمن اینکه سفر وزیر خارجه عمان به سوریه به عنوان یک سفر عادی در چارچوب روابط دیپلماتیک فی مابین دو کشور عمان و سوریه است و ایران در این پروسه نقشی ندارد.


این که این ادعای عجیب با استناد به چه مدارکی مطرح شده مشخص نیست و سوال اینجا است که آیا سند و مدرکی متقن در این زمینه وجود دارد که اسکادرانی از جنگنده‌های ایرانی وزیر خارجه عمان را اسکورت کرده است؟


علاوه بر این اگر به فاصله بین عمان و سوریه بر روی نقشه نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که اسکورت جنگنده‌های ایرانی از فاصله عمان که همسایه ایران است تا سوریه کمی دور از واقعیت بوده و مسیر طولانی عمان تا سوریه گویای همه چیز است.


جدا از این نکات اگر جنگنده‌ای برای اسکورت هواپیمایی وزیر خارجه عمان به فرض محال رویت شده باشد، شاید جنگنده‌های کلاس "سوخو"  فدراسیون روسیه بوده که در حدود یک ماهه اخیر مشغول انجام عملیات نظامی ضد تروریست‌های تکفیری داعش است و فرضیه مطرح شده درباره جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در آسمان  "دمشق" صحیح نیست.



** کمک‌های ایران مستشاری است
جدا از تمام موارد مذکور مقامات لشگری و کشوری جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام‌ کردند که کمک‌های کشور ما به سوریه در چارچوب و راستای مشاوره‌های نظامی آموزشی بوده و هیچگاه کمک ایران وارد فاز سخت و نظامی نشده است.


ادعای عجیب حضور جنگنده‌های ایران در آسمان "دمشق" به زعم رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها در سوریه نشان‌دهنده حضور نظامی هوایی ایران در سوریه بوده حال آن که هر گونه کمک نظامی سخت از سوی جمهوری اسلامی ایران قویا رد شده و بر همین اساس هم حضور جنگنده‌های ایرانی در آسمان  "دمشق" حقیقت ندارد.
*جوکار: هرگونه کمک‌های مستشاری لازم باشد انجام می‌دهیم 
"محمد صالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛  اظهار داشت:  ما هرگونه کمک مستشاری لازم باشد در جهت مقابله با تروریسم را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برخود وظیفه می‌داند تا هرگونه کمک مستشاری را در این راستا انجام دهد.
** علت ادعاهای مطرح شده درباره حضور جنگنده‌های ایرانی در آسمان سوریه چیست؟
بیش از هفت ماه است که عربستان سعودی به یمن حمله نظامی کرده و هزاران نفر را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است. رسانه‌های وابسته به پادشاهی سعودی تلاش می‌کنند ایران را در منطقه دخیل در چالش‌های امنیتی نشان دهد؛ حال آن که علاوه بر اینکه این موضوع تا کنون اثبات نشده، حضور جنگنده‌های سعودی در آسمان یمن نشان دهنده این است که عربستان سعودی در چالش‌های امنیتی منطقه غرب آسیا نقش ویژه‌ای دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.