بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

ارتش ، نظم و انضباط ، ایثار ، اقتدار و امنیت معنویت و افتخار ملت

 

ارتش و انضباط

نظم و ترتیب در هر کاری ضروری است و ضرورت آن در کارهای گروهی لازم‏تر به نظر می‏رسد؛ چون اگر حتی یکی از اعضای گروه، با دیگران هماهنگ عمل نکند، به اهداف تعیین شده و مورد نظرنخواهند رسید. ارتش نیز که مجموعه‏ای مهم و حساس به شمار می‏رود، نیازمند دقت، ظرافت و سرعت عمل در کارهاست و بی‏نظمی و آشفتگی، گاه خسارت‏های جبران ناپذیری به بار می‏آورد.

ارتش و ایثار

کارهای نظامی همراه با خطر است و کسانی که دراین راه گام برمی‏دارند، باید بدانند که در مسیر آنها خطرها و دشمنان زیادی وجود دارد. بنابراین، کسانی که دراین مسیر گام برمی‏دارند، باید دارای روحیه ایثار و شهادت‏طلبی باشند؛ شهادتی که در فرهنگ دینی یک افتخارو امتیاز والا برای مجاهدان محسوب می‏شود. حضرت علی علیه‏السلام در بخشی از دعای خود، هنگامی که در صفین آهنگ روبه‏رو شدن با سپاه معاویه را کرد، از خدا درخواست شهادت نمود و فرمود: «بار خدایا، ای پروردگار آسمان برافراشته! اگر ما را بر دشمنان چیره کردی، از ستمگری دورمان گردان و به حق راهنمایی‏مان فرما، و اگر آنان را بر ما چیرگی دادی، شهادت را روزی ما کن و از فتنه‏ها نگاهمان دار».

ارتش، افتخار ملت

حضرت علی علیه‏السلام در بخشی از نامه به مالک اشتر می‏فرماید: «لشکریان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعیت و زینت و وقار زمامداران، شکوه دین و راه‏های تحقق امنیت کشورند. امور مردم جز با سپاهیان استوار نگردد». این کلمات، بیانگر اهمیت و والایی نیروهای مسلح است و سزاوار است هم نیروی مسلحی چون ارتش به جایگاه و موقعیت خود توجه کند و هم مردم به عظمت ورسالت نیروی مسلح عنایت لازم را داشته باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.