بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیج و دفاع مقدس و پیشرفت کشور

بسیج و دفاع مقدس
شاید شنیدن این خبر در جامعه کنونی ما ، ذهن و دل هر خواننده‌ای را به سمت تفکر ناب بسیجی سوق دهد. تفکری که در اوج اخلاص، خدمت رسانی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده است.شنیدن نام بسیج بسیاری را به یاد سالهای دفاع مقدس می‌اندازد، سالهایی که اوج درخشش بسیج در این نظام بوده است ولی نباید غافل بود که بیشترین کارکرد بسیج به سالهای پس از جنگ بر می گردد. شاید در این یادداشت فرصت برای بازگوی تمام کارکردها نباشد ولی در حد اجمال، اشاره‌ای به اهم موارد می‌گردد:


بسیج و دفاع مقدس:

تفکر بسیجی، تفکری که خطوطش را رهبری ترسیم می‌نماید که این گونه بیان می دارد : «اگر بر کشوری نوای دل نشین تفکر بسیجی طنین اندازد ، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم»‌(صحیفه ی نور ، ج21 ، ص52) و این تفکر به اندازه ای تکامل یافته است که در چارچوب آن مدیریت بسیجی هم تعریف می گردد . به راستی شهیدانی چون زین الدین ، همت ، باکری ، خرازی و... در کدام دانشگاه نظامی تعلیم دیده اند که باید روش جنگیدن آن ها به عنوان الگو ، سال ها در برخی از دانشگاه های نظامی جهان تدریس شود ؟ آیا اینان مصداق عینی مدیریت بسیجی که بر گرفته از اسلام ناب امام که همان« اسلام ناب ضد آمریکایی » است نمی باشند ؟


نقش بسیج در دفاع مقدس، نقشی انکار ناپذیر است .امام امت با بصیرتی عمیق و فهمی مشترک به خوبی دریافتند که این جنگ بین اسلام و کفر است و اگر انقلاب اسلامی در این جولانگاه سرکوب شود تا هزاران سال دیگر اسلام از جای خود بلند نخواهد شد و از این جهت بود که دفاع ملت ایران «دفاع مقدس » نام گرفت و نقش بسیج در این دفاع اینگونه بیان می شود: «ما در این جنگ هم اگر بسیج را نداشتیم ـ کمیتمان لنگ بود، در دوران بعد از جنگ هم اگر بسیج نبود و اگر امروز هم نباشد، کمیت این انقلاب و این نظام و همه حرکت های سازنده این کشور لنگ است .».

 بنابراین وقتی صحبت از نقش بسیج در دفاع مقدس می شود یعنی متن ملت و حتی ارتش و سپاه رنگ بسیج به خود گرفتند و با تفکر بسیجی توانستند ایستادگی نمایند و کوته بینانه است اگر بسیج را در قالب نیروهای سازماندهی شده توسط یک سازمان ببینیم ، بلکه باید با نگاه واقع بینانه همچون رهبر معظم انقلاب متن ملت را بسیج بدانیم تا بتوانیم درکی درست از عملکرد آن در تمام عرصه ها از جمله دفاع مقدس داشته باشیم . باید بپذیریم که فهم بسیج یعنی فهم انقلاب و چون هنوز نتوانسته ایم ابعاد و زوایای مختلف و عمق انقلاب اسلامی را بشناسیم به همان میزان از شناخت بسیج عاجز و دور مانده ایم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.